Chicago Trip

Gepubliceerd op 5 november 2018 om 17:10

Ik ben van 18 oktober tot 21 oktober naar Chicago geweest. Het was echt super gaaf! We gingen met ongeveer 35 exchange students en het was heel gezellig! Veel plezier met het lezen van mijn nieuwe blog!

We vertrokken op donderdag 18 oktober met een bus richting Chicago. We verzamelden op een plek wat een uur bij ons vandaan was dus we vertrokken al vroeg in de ochtend. Voordat we vertrokken zijn Vicki (hostmom), Kailey (hostsister) en ik eerst nog even naar de target geweest om wat snacks te kopen voor onderweg. De bus was super groot en het was echt heel gezellig! Kailey en ik hadden een kingsize blanket meegenomen dus dat was heerlijk! In de bus hebben we gezellig geklets met allemaal andere exchange students en dat was echt heel leuk! Toen we aankwamen in het hotel kregen we allemaal een kamer toegewezen. Je sliep met 5 mensen op een kamer wat helmaal prima was. Nadat we de spullen uitgepakt hadden gingen we beneden eten en daarna hadden we vrije tijd dus de meeste gingen even lekker zwemmen. Het zwemmen was echt heerlijk na zo'n lange bus reis. Op een gegeven moment vertrok iedereen en ik en 3 Duitse exchange students (Matisse, Ena en Julius) bleven over. We hebben super gezellig geklets en toen was het ineens al half 12 dus toen moesten we het zwembad uit. Het was een hele leuke dag!

Vrijdag 19 oktober gingen we echt Chicago in. We ontbeten in het hotel en daarna vertrokken we met de bus richting downtown Chicago. Als eerst gingen we naar een super cool science museum in Chicago. Het was super groot en je kan er makkelijk een dag lopen en dan heb j nog niet alles gezien. Helaas hadden wij maar twee uur dus we moesten een beetje haastten maar het was nog steeds de moeite waard.  Na het science museum gingen we naar de Chicago zoo en dat was heel leuk! We hebben daar ongeveer anderhalf uur gelopen en daarna gingen we echt naar Downtown Chicago en hadden we vrije tijd om even lekker te eten en te shoppen. Ze hadden een winkelcentrum van 8 verdiepingen hoog met de leukste winkels zoals, Pink, Victoria Secret, Bath & Body works, Forever 21 enz. We hadden meer dan twee en half uur de tijd dus dat was echt heel lekker! In de avond gingen we met de hele groep naar een restaurant  waar ze een van de beste Chicago style pizza hebben. De leiding had een aantal pizza's besteld en het was echt heerlijk! De cheese pizza was echt de lekkerste pizza die ik ooit op heb! Nadat we gegeten hadden gingen we weer terug naar het hotel en hadden we tijd om te relaxen en als je wilde kon je ook nog gaan zwemmen. Het was een super leuke dag!

Zaterdag 20 oktober was alweer de laatste volle dag in Chicago. We hebben op zaterdag echt alle highlights van Chicago gezien. Allereerst gingen we naar de Chicago Bean. Dat is een grote boon helemaal van een soort spiegel materiaal. Je kan jezelf erin zien en je kan er ook onderdoor lopen (zie bean foto hierboven). Na de bean gingen we naar de Navy-pier en dat was super leuk! We gingen op een hele luxe boot en daar hadden we lunch en het eten was echt super lekker! Er was muziek en halverwege was er ook nog een huwelijks aanzoek en er was een trouwerij op de boot. Aan het einde van de tocht langs de skyline van Chicago (Het was zo mooi vanaf het water, zeker aan te raden!) begon iedereen te dansen op de dansvloer dus dat was leuk! Na de boottocht gingen we naar Chicago 360th, dat is een van de hoogste gebouwen van Chicago. We gingen helemaal naar de hoogste verdieping en daar waren allemaal ramen en dan kon je over heel Chicago uitkijken. Misschien hebben jullie het wel eens op instagram of youtube gezien maar je hebt op de Chicago 360th tower kantelramen en daar kan je tegen aan gaan staan en dan gaat het raam helemaal naar voren en dan lijkt het net of je over de rand kukelt en het is echt heel gaaf! Natuurlijk moest je daar wel weer extra voor betalen maar het was zeker de moeite waard! Na de 360th tower gingen we eten bij Portillo's hot dogs en dat was lekker! Het was een soort jaren 80 style restaurant en dat zag er heel leuk uit! Het eten was ook heerlijk!

Op zondag 21 oktober gingen we weer naar huis. We vertrokken 's ochtends vroeg en onderweg hebben we nog ergens gegeten. Toen we weer in Minnesota waren was het tijd om afscheid te nemen van iedereen. Dat was wel jammer want het was super gezellig! Gelukkig is er met kerst ook weer een soort meeting en dan kunnen we elkaar we zien! Chicago, you were pretty amazing!

Bedankt voor het lezen van mijn blog!